Queixes i reclamacions

El servei d'atenció de queixes i reclamacions s'emmarca dins de la política de protecció dels drets i interessos dels clients i usuaris i té el seu fonament legal en l'ordre ECO/734/2004 d'11 de març sobre els departaments i serveis d'atenció al client i el defensor del client de les entitats financeres.

Qui pot dirigir-se al servei d'atenció de queixes i reclamacions

Pot dirigir-se al servei d'atenció de queixes i reclamacions qualsevol persona física o jurídica que tingui la condició de prenedor, assegurat, beneficiari, tercer perjudicat, o causahavents de qualsevol dels anteriors, així com els partícips i beneficiaris de plans de pensions i els inversors.

 

Com et pots dirigir al servei d'atenció de queixes i reclamacions

Et pots dirigir al servei d'atenció de queixes i reclamacions per mitjà d'un escrit en el qual es facin constar les dades següents:

  • Identificació del reclamant.
  • Identificació o referència del contracte i/o sinistre.
  • Causes que motiven la queixa o reclamació.
  • Identificació de la delegació, departament o agent, si la queixa o reclamació és a causa de la seva actuació.
  • Sol·licitud que es formula.
  • Indicació que el reclamant no té coneixement que la queixa o que la reclamació ha estat substanciada a través de procediment administratiu, arbitral o judicial.
  • Lloc, data i signatura del reclamant.

El reclamant haurà d'aportar, juntament amb l'escrit, les proves documentals relacionades amb el cas i que estiguin en el seu poder.

L'escrit haurà de dirigir-se a:
Servei d'atenció de queixes i reclamacions del Grupo AXA
Carrer Emilio Vargas, 6
28043 Madrid

A través d’aquest formulari o escrivint a centro.reclamaciones@axa.es


La presentació de l'escrit de queixa o reclamació també es pot fer personalment en qualsevol de les nostres oficines. Per agilitar les queixes o reclamacions et posem a la teva disposició en totes les nostres oficines un formulari especialment confeccionat i que compleix els requisits formals exigits per l'ordre ECO/734/2004 i el reglament de funcionament del servei d'atenció de queixes i reclamacions.

 

Com es tramita la reclamació

El servei d'atenció de queixes i reclamacions justifica la recepció i podràs obtenir tant del reclamant com dels diferents departaments o serveis del Grupo AXA tots els antecedents i informació que calgui.

El servei d'atenció de queixes i reclamacions analitza el cas i pren una resolució en un termini màxim d'UN MES a partir de la data en què es presenta la reclamació davant el servei de defensa del client.

Si transcorre aquest termini i no hi ha hagut resposta, s'entendrà que la queixa o la reclamació ha estat desestimada.

En el cas que el reclamant no estigui conforme amb la decisió del servei d'atenció de queixes i reclamacions o si ha transcorregut el termini d'un mes sense resposta, podràs acudir alservei d'atenció de queixes i reclamacions que correspongui:

  1. Servei de reclamacions de la Direcció General d'Assegurances i Fons de Pensions. Paseo de la Castellana, 44 - 28046 Madrid
    #http://#www.dgsfp.mineco.és
     
  2. Comissionat per a la Defensa de l'Inversor. Paseo de la Castellana, 19 - 28046 Madrid
    https://www.cnmv.es/

 

Per poder acudir al servei de reclamacions corresponent, cal acreditar haver formulat prèviament la queixa o la reclamació davant el servei d'atenció de queixes i reclamacions, justificant que ha transcorregut el termini d'un mes des de la seva presentació, sense que hagi estat resolta o que ha estat denegada la seva admissió o desestimada totalment o parcialment la reclamació.

  • Reglamento para la defensa del cliente del Grupo AXA PDF (105KB)

La Comissió Europea posa a la disposició dels consumidors una plataforma per a la resolució de reclamacions en línia en matèria de consum, que pots utilitzar com a consumidor.